Men at Work

Men at Work

During my (awesome) internship at Fabrique, Rotterdam, Marten de Jongh and I worked on the new website for Men at Work, a Dutch retail store.

Fabrique.nl description on the project (in Dutch): Men at Work is een winkelketen met meer dan 50 winkels in Nederland en Belgiƫ. Op basis van de visuele identiteit door Dietwee ontwierp Fabrique de online visuele identiteit en webshop voor Men at Work.

Vraag
Ontwerp een webshop die niet alleen goed converteert, maar ook de kenmerkende liefde voor denim en vakmanschap van Men at Work uitstraalt.

Oplossing
We brachten met een aantal gedurfde grafische gebaren, zoals de “stitch”, het denimgevoel terug in de shop en verbeterden de overzichtelijkheid. De site richt zich vooral op een functionele shopervaring, met verrassend korte klikpaden. Het logische doel: hogere conversie. Het concept is klaar voor de toekomst, waarin de verschillende merken een grotere rol gaan krijgen.

Resultaat
Enkele weken na livegang was de conversie al met 20% gestegen!

Leave a Comment